Copywrite, don’t copy paste!

macheta4

Titlul? Un îndemn aparent confuz sau puțin ambiguu, însă, în esență, vă asigurăm că este o regulă nescrisă a copywritingului, dacă-l supuneți unei analize!

Înainte de toate, spre a clarifica acest termen atât de uzat în limbajul specialiștilor în comunicare, copywritingul, în cuvinte simple, este arta de a scrie texte pentru promovarea unor produse, idei, persoane sau companii. Pe cât de simplu, pe atât de amplu și uneori greu realizabil; pe cât de captivant, pe atât de minuțios este parcursul artei de a transforma cuvintele în bani. Nu e niciun secret faptul că adeseori cuvintele se transformă în bani dacă le sunt atribuite cotele, caracteristicile și dorințele potrivite ale publicurilor țintă. Concret, reprezintă o materializare modernă a arhicunoscutului  „Vorba dulce, mult aduce!”.

Mă declar o împătimită a puterii de seducție a unor simple cuvinte, care involuntar m-au făcut să aleg între anumite produse sau pur și simplu să le am întipărite în minte pe acelea pe care nu mi le-am permis. V-aș exemplifica cum îmi aleg cafeaua, chipsurile sau ciocolata, dar nu vreau să vă influențez alegerea! Revenind, copywritingul este în sinea sa o artă de a manipula masele, de a le redirecționa paleta de opțiuni către acel produs care, deși nu se deosebește semnificativ de altele, le poziționează la capitolul clienți importanți, le satisface o nevoie de care nici ei nu știau sau pur și simplu îi influențează emoțional.

După o analiză amănunțită a diversității de produse care ne sunt servite zi de zi, prin diverse proverbe specifice secolului vitezei, ați ajunge probabil la aceleași concluzii!

Deși pare că vorbesc  precum un specialist în manipularea maselor, arta persuasiunii  îi revine negreșit speakerului ediției PR Tea cu numărul XV, Gabriel Brănescu. Acesta din urmă, este un copywriter veteran, trecut prin multe și uns cu toate alifiile, și dincolo de tezaurul experienței, relevă o înțelegere profundă atât a psihologiei consumatorului, cât și a imperativelor de business ale advertiserului, după cum ne dezvăluie Conferențiarul Universitar Doctor Dan Petre, SNSPA.

Tind să cred că v-am stârnit deja curiozitatea în ceea ce privește ideea de manipulare a consumatorului, ideea de a seduce prin cuvinte și, nu în ultimul rând, ideea de persuadare a publicului țintă. Tema acestei ediții de PR Tea, Maniperseduction, reprezintă așadar,  o fină metaforă a copywritingului.

Pentru că ne propunem ca evenimentul nostru să fie unul ”must to go”, anunțăm că PR Tea îmbracă de data aceasta rețeta unui Ice Tea în ton cu vremea, în timp ce muzica din surdină îmbracă tonul gusturilor voastre!

Vă așteptăm, așadar,  miercuri, 18 mai, ora 17:00, la Bistrothèque(Parter Moldova Business Center), pentru a dezbate împreună ideea de Maniperseduction a consumatorului contemporan!

Și nu uitați, copywrite, don’t copy paste!

Anunțuri