ATELIERE ajunge la a VI-a ediție

Imagine

Pentru PRIME Iași aprilie înseamnă ATELIERE. E luna în care muncim la  proiectul ce în fiecare an reușește să le ofere studenților posibilitatea de a simula munca unui practician de Relații Publice. Anul acesta ridicăm ștafeta și vorbim despre copywriting. Chiar și noi suntem împătimiți ai acestui domeniu și ne amintim cu toții că, după primul an de facultate, asta  ne dorim odată cu terminarea licenței. Importanța colosală a copywriting-ului în cadrul Relațiilor Publice este deja recunoscută de studenții  pasionați de PR și Advertising, iar ATELIERE pregătește pentru ei o experiență unică prin tema acestei ediții –Copywriting: meserie sau talent?  Putem stabili dacă vorbim despre un talent scriitoricesc sau copywriting-ul e o meserie la care poți ajunge după ce acumulezi anumite cunoștiințe teoretice? Invitații acestei ediții Ștefan Negoiță, Raluca Gavrilescu și Oana Filip vor arăta în cadrul celor trei workshop-uri desfășurate simultan până unde anume merge talentul și de unde  începe fundamentarea teoretică.

După cum bine știm, în cazul Relațiilor Publice nu e suficient să știi să scrii, ci să scrii bine, să poți privi lumea  obiectiv, să cunoști publicul și să te pui în pielea lui. Ori, a gândi ceea ce gândește sau simte  publicul țintă în legătură cu ceea ce tu ,,vinzi” e un lucru ce poate fi realizat doar după ce  dobândești anumite cunoștiințe. Din toate cercetările ce se fac asupra publicului țintă  rămâne o singură idee care trebuie ,,spusă” într-o singură propoziție, sau un cuvânt. Mulți dintre noi am fi tentați să ne folosim de pagini întregi, simțind că nu putem pune totul într-o propoziție. Vorbim despre luni bune de muncă a căror rezultat trebuie să înfățișeze o abordare centrată pe emoție sau una pe rațiune. Cum ne oprim la caracteristici obiective sau emoții e un joc greu în cadrul copywriting-ului. Cât anume știm despre public, dacă noi înșine iubim ceea ce scriem, cum am reacționa noi când am acorda câteva secunde unui print, de exemplu, sau am publica un comunicat de presă dacă am fi jurnaliști sunt lucruri la care trebuie să ne gândim atunci când concepem un produs publicitar și ,,vorbim” publicului.

Invitații acestei ediții vor aduce în  atenția studenților ceea ce înseamnă cu adevărat copywriting-ul prin experiența proprie. Știm că niciodată nu putem încadra în câteva rânduri experiența, pasiunea unui specialist pentru ceea ce face, nici dacă ne-am dori asta, dar uneori câteva rânduri ne atrag atenția prin însăși puterea pe care o înfățișează.

Ne întâlnim, așadar, la ATELIERE cu:

Ștefan Negoiță care a lăsat în urmă un post de profesor de limba engleză la un colegiu de renume din Iași pentru a-și da întâlnire cu ea, Publicitatea. Cu bune, cu rele, cu îmbrățișări sau cu  ,,scene”, relația de aproape 9 ani cu Publicitatea a mers înainte alături de patru agenții importante de branding și advertising din Iași sub sloganul ,,vom face ce vine la rând”. În tot acest timp au urmat clienți locali, naționali și internaționali pentru care  a creat, a experimentat, s-a jucat, a inovat, s-a și enervat, a fost aplaudat, a câștigat, dar cel mai important lucru este că a învățat.  A învățat că relația cu Publicitatea trebuie să aducă de trei ori bucurie: bucuria creatorului, bucuria colaboratorului și bucuria cumpărătorului. Crede că meseria de copywriter nu se învață și nici nu se fură, ci se simte.

    În viața de zi cu zi, Ștefan Negoiță, copywriter ,,de modă veche”, cum îi place să se numească, citește, povestește, gătește, pescuiește, se fâstâcește și iubește ceea ce face!

   Raluca Gavrilescu e cazul acela rar în care publicitatea e profesie, hobby și patimă în același timp. Microbul a fost contactat în 2005, când entuziasmul față de idei și de jocul cuvintelor s-a concretizat într-un job de copywriter. Apoi, din 2008, și-a concentrat curiozitatea spre naming, un domeniu aproape nou în România. De atunci, Raluca s-a impus ca o autoritate în acest domeniu, a înființat o agenție de naming și copywriting, în 2011, și a lucrat cu peste 300 de clienți din țară și din afara sa. 67% dintre ei sunt ieșeni curajoși. Aventura sa minunată e presărată cu numeroase campanii de promovare și comunicare și o ambiție nouă de realizare a unui start-up în turismul românesc. Mai presus de toate, Raluca militează pentru puterile nebănuite ale limbajului natural și vesel. Că de n-ar fi, nu s-ar povesti.

  Oana Filip  crede în poveşti la fel de mult pe cât crede în naratorii lor şi este  sigură că orice poveste bine spusă sau scrisă îşi găseşte ascultătorii pe care îi merită.
Poartă pălăria de copy de 5+ ani, iar dintre toate şezătoarele la care a asistat, crede că cea de creative writing a ţinut-o locului până în zori, timp în care a strâns un portofoliu amestecat; a trecut de la Copywriteri.ro la UNICEF şi de la Google Adwords la Asociaţia Industrii Creative. Între ele mai numără 20+ asemenea aventuri, care mai de care mai tentante.

   Orice student pasionat de copywriting trebuie să vină la cea de-a VI-a ediție a proiectului ATELIERE. PRIME Iași muncește în acest sens pentru ca, la final, fiecare participant să își spună că a învățat și experimentat la workshop-ul ales mult mai mult decât se aștepta. Bucuria lor va fi și a noastră pentru că așa ne vom întrece pe noi și le vom întrece așteptările. Ne vedem pe 6 aprilie de la 10:00 să povestim despre copywriting.

Anunțuri