Special Guest – Cosmin Boghiu. Cel mai scurt drum de la facultate la job

Image

 Salutări PRIME Iaşi şi cititorilor blogului vostru!

Pentru mulţi dintre studenţi găsirea unui job în domeniu este cel mai important subiect  încă din primele zile de studenţie. Cum domeniul comunicării este unul pe atât de generos pe atât de complicat, m-am gândit că ar fi indicat un articol despre etapele pe care trebuie să le parcurgi pentru a te asigura că ai făcut tot ce este nevoie încât să lucrezi în PR/Publicitate/Marketing. Sună întortocheat pentru că aşa şi este…dar vă ofer câteva idei de principiu:

Mergi la cursuri/seminarii! Curios…dacă vrei să-ţi găseşti un job în domeniu trebuie să înveţi despre ce este vorba în acel domeniu. Tocmai de aceea îmi exprim o părere: Orice student ar trebui să accepte ideea că măcar un an trebuie să se dedice frecventării cursurilor şi seminariilor. Dacă mergi la cursuri şi seminarii nu doar că înveţi lucruri noi, lucruri de bază, dar poţi cunoaşte oameni care lucrează în industrie sau poţi afla oportunităţi precum job-uri, concursuri.

Munceşte la proiecte! Ştiu că sunt multe, ştiu că sunt complicate. Dar încercaţi să lucraţi la proiecte ca şi cum aţi fi angajaţi şi le-aţi primit de la şefi, nu de la profesori. Vă spun că de multe ori, la nivel de concept, nu de aplicabilitate, un proiect făcut pentru facultate seamănă cu cel din viaţa reală. Astfel, când veţi ajunge într-o companie veţi fi oarecum pregătiţi pentru realizarea unei campanii (cel puţin la nivel strategic).

Înscrie-te la training-uri, workshop-uri, seminarii, basicly tot ce prinzi (mai ales că unele sunt gratis). Dau aici cu titlu de exemplu “PR Tea” de la PRIME Iaşi sau training-ul de “Management de proiect” organizat tot de PRIME Iași, dar şi altele de la alte organizaţii.

Înscrie-te în PRIME Iaşi (de preferat pentru studenţii la CRP), sau în alte organizaţii studenţeşti. A fi membru într-o organizaţie înseamnă: a învăţa să lucrezi în echipă, cu deadline-uri, cu resurse de buget limitate. Munca într-o astfel de organizaţie seamănă destul de mult cu un job real. Doar că aici lumea se DISTREAZĂ mai mult J. Pentru că seamănă cu un job real şi angajatorii apreciază o astfel de experienţă.

Cursul de Marketing, de preferat cu Adrian Monoranu este un MUST! Invaţă cât de mult marketing poţi şi nu te limita doar la partea de PR/Publicitate din mixul de promovare. După mine este bine să te documentezi cât de mult poţi despre email marketing, telemarketing, social media marketing, chiar vânzări personale – mai devreme sau mai târziu toţi vindem ceva, chiar pe noi J.

“Fură” informaţii de la oameni pricepuţi pe IT/informatică/programare/editare/video/foto mai ales dacă ai prieteni, colegi de cameră, care se pricep. Ştiu că ne place să facem strategii, să gândim spot-uri, să căutăm insight-uri şi USP-uri dar când ajungem la partea tehnică…

Participă la concursuri din domeniu. Strategie sigură! Exemplu personal: am participat la 2 ediţii de TEAM Adventure – Festival de Strategie Publicitară şi Relaţii Publice organizat de PRIME Iaşi. Am muncit la proiecte pentru clienţi reali, am lucrat în echipă. Uneori câştigi, alteori nu, dar mereu e important că ai participat. Participarea la un astfel de concurs îţi poate aduce o mulţime de beneficii materiale sau nu. Poţi să câştigi premii, internship-uri, sau RESPECTUL celorlalţi. Sau un job J (cazul meu), direct de la clientul pentru care am lucrat (Fabrica de ambalaje personalizate).

În concluzie, aceasta nu este o reţetă miraculoasă. Sunt sigur că se poate şi altfel. Dar ideea e să te asiguri că ai făcut tot ce ţi-a stat în putinţă şi eşti mulţumit cu tine!

Succes!

Anunțuri