Special Guest – Adrian Mironescu

Încheiem luna iunie cu un articol scris de Adrian Mironescu care ne împărtășește din experiența lui și ne demonstrează că și în Iași se pot întâmpla lucruri frumoase. 

Salut PRIME! Vă mulțumesc pentru onoarea de a va fi „Special Guest” și a vă vorbi despre experiența mea. Deși m-am simțit mereu atras de domeniul creativ, am început cu vreo 8 ani de informatică (liceu și facultate) și indirect mi-a folosit foarte mult prin modul de gândire dobândit și înțelegerea domeniului. Am mai multe proiecte în zona IT-ului, câteva chiar cu Microsoft România.

Am început să lucrez ca designer independent încă din primul an de facultate, printr-o întâmplare. Atunci am luat contact cu brandurile și cu crearea lor. Am considerat că poți să înveți cel mai bine prin proiecte reale, în care simți piața și poți oferi soluții aplicate la probleme. Am studiat și făcut practică foarte multă, în paralel cu facultatea. Înainte să finalizez studiile am fost recrutat de o firmă de dezvoltare web, cu capital britanic, unde am fost „creative director”, iar după aproape un an, după ce am prins și experiența de angajat, am decis să îmi fac propria firmă, dorind să mă dezvolt și focusez pe ce îmi plăcea cel mai mult, brandingul. Primul client a fost Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” care aflase că mi-am ales pentru licență o lucrare pragmatică, site-ul Universitătii. Faptul că era ceva folositor a fost apreciat și am fost întrebat dacă doresc să punem în aplicare proiectul. Clienții au tot venit și am prins și mai multă experiență și încredere în mine. Am vrut o dezvoltare organică, pas cu pas.

M-a atras brandingul deoarece mi-a permis să îmbin mai multe domenii (marketing, comunicare, psihologie, sociologie, design, management). Cunosc prin meseria mea foarte mulți oameni interesanți, multe afaceri din diferite zone de business: de la mediul academic la cel bancar, de la construcții la IT, de la utilități publice la sănătate și mai nou am un proiect foarte amplu de rebranding pentru cea mai mare companie industrială cu capital autohton.

Mă bucur că design-ul din România și în particular din Iași este din ce in ce mai recunoscut la concursuri globale foarte importante ce apreciază soluțiile, nu doar esteticul. Design-ul rezolvă probleme de business, iar România are o nevoie majoră de soluții potrivite. Acum doi ani am câștigat premiul „Merit” cu rebrandingul ApaVital, anul acesta unul din proiectele mele a fost inclus în „2012 LogoLounge Logo Trends”.

Și, în încheiere, pentru că cel mai bine e să îi lași pe alții să vorbească despre tine, mă onorează aprecierile venite din partea domnului Varujan Pambuccian, unul din clienții mei: Noi am căutat foarte mult timp, aproape o lună şi jumătate am selectat din peste 100 de firme care se ocupe de identitate vizuală şi ne-am oprit la un one man show, care se găseşte în Iaşi şi care este un om extrem de talentat. Se numeşte Adrian Mironescu şi îmi face o deosebită plăcere să vorbesc despre el pentru că a fost foarte aproape de noi în tot acest proces de rebranding, cu o foarte mare grijă pentru detalii. Iată că am ales pe cineva care face identitate vizuală şi care nu este nici celebru, nici din Bucureşti, pentru că cei celebri şi cei din Bucureşti s-au obişnuit foarte mult să facă lucruri pe bandă rulantă, repede şi fără să aibă atenţia faţă de client pe care am văzut-o la Adrian Mironescu.

Sursa:  (http://www.cct.ro/ro/info-plus/stiri/prezentarea-facuta-de-catre-dl-varujan-pambuccian-la-conferinta-de-presa-a-cct.html)

