Special Guest: Andra Precupanu despre Namogo şi Tudor Munteanu

O altfel de sinestezie, manifestată în activitatea

unui designer

Despre design şi branding Tudor Munteanu ar putea să vorbească încontinuu. Deşi a studiat Electronică şi Telecomunicaţii, a tatonat îndelung un teren mai creativ, ca freelance designer, pentru ca ulterior să pună bazele unei agenţii de branding în Iaşi. Nu întâmplător, fratele său, Alex Munteanu, i s-a alăturat în acest domeniu. Împreună au semnat actele pentru Genuine Agency, pe care în 2010 au rebotezat-o Namogo, începând astfel materializarea dorinţei de a lucra la proiecte de branding.

Încheind acest preambul poetico-economic, ajung la noţiunea de sinestezie apropriată (cu siguranţă inconştient) de Tudor în orice etapă a designului. Mă refer aici, aşa cum spune titlul, la un altfel de sinestezie, nu cea învăţată din manualele de limbă şi literatura română din liceu, ci o sinestezie care face apel la alte trei simţuri: bun simţ, bun gust şi simţ de responsabilitate. Designul, manifestat fie în logo, materiale de comunicare, web design sau holistic, într-un proces de branding, trebuie să emane bun gust. Asemenea unui proiect artistic, însă mai concret, făcând analogia cu un designer vestimentar, un designer cu bun gust croieşte textura în cel mai potrivit mod astfel încât clientul să fie mai mult decât mulţumit – încântat.

Bunul simţ este atributul firesc ce se succede bunului gust necesar unui designer (sau antreprenor, funcţie cu care Tudor nu se identifică, însă îl defineşte). Un bun simţ exprimat prin capacitatea de a oferi un produs final mai bun decât şi-ar fi imaginat clientul, chiar dacă brieful nu vădeşte întotdeauna tot ce doreşte clientul. Un bun simţ sinonim modestiei, manifestat prin faptul că deşi dovedeşti pricepere în proiectele realizate anterior, conştientizezi că suficienţa este antagonică profesionalismului, lăsând loc astfel de “se poate mai bine, pot mai mult”.

În final, simţul de responsabilitate, care guvernează posibilitatea dezvoltării industriilor creative în România, şi cu preponderenţă în Iaşi, are ca definiţie aici valorificarea fiecăror 24 de ore pe care le ai la dispoziţie.

Parafrazându-l pe Seth Godin, atât timp cât nu-ţi consideri activitatea profesională un factor de stres, poţi să o iei cu tine oriunde şi oricând. În cele 24 de ore din zi, chiar şi din vacanţe, având ca rezultat încântarea deplină a clientului şi satisfacţia că ai creat ceva cu bun gust, bun simţ şi simţ de responsabilitate.

Andra Precupanu, Marketing Manager Namogo

Anunțuri